Sabtu, 20 April 2013

Adik tak dengar cakap abang:Pairin

Adik tak  dengar cakap abang:Pairin

Banyak kali nasihat Jeffrey tak tanding di Parlimen Keningau

Keningau: Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) Tan Sri Joseph Pairin Kitingan menyifatkan Presiden Parti Reformasi Negeri (STAR) Sabah, Datuk Dr Jeffrey Kitingan sebagai 'adik yang tidak mendengar cakap abang'. 

Pairin berkata, beliau banyak kali menasihatkan adiknya supaya tidak bertanding di kerusi Parlimen Keningau yang disandangnya, namun Jeffrey yang pernah kalah di kawasan sama pada 2008 masih mahu bertanding. 


Minta tak bertanding

“Sebelum ini saya sudah meminta beliau tidak lawan saya, tetapi atas dasar demokrasi sesiapa pun boleh bertanding, maka terpulang kepada rakyat untuk menilai, kita tunggu sajalah keputusan,” katanya selepas pengumuman calon di Dewan Masyarakat Keningau dekat sini, semalam.

Selain dua beradik itu, turut bertanding di Parlimen Keningau ialah calon PKR Stephen Sandor. Pairin dan Jeffrey turut bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), masing-masing di Tambunan dan Bingkor.

Pada Pilihan Raya Umum 2008, Pairin memenangi kerusi Parlimen Keningau dengan majoriti 4,264 undi menewaskan Jeffery dan calon DAP Peter Kodou @ Peter Anthony Kodou dalam pertandingan tiga penjuru. 
Cuba nasib bertanding

Jeffrey berkata, beliau mencuba nasib bertanding sekali lagi di Parlimen Keningau atas dasar demokrasi dan menyifatkan pertembungan dengan abangnya itu tiada kaitan langsung dengan soal keluarga.


http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6381424246343887087#editor/target=post;postID=1767789629908145073

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...